Zöld blog - hogy legyen még kék egünk és zöld füvünk

Kék ég, Zöld fű

Kék ég, Zöld fű

A szódabikarbóna

2013. május 24. - Vizirózsa

szodabikarbona.jpgKedves Olvasó! Műfajában más vizekre evezek, az eddigiektől eltérően az otthon használható nagyon hasznos és sokoldalú szódabikarbónáról írok.

Sokan a kémia órákról ismerik ezt az anyagot, mint nátrium-hidrogénkarbonát (NaHCO3), vagy mint a sütésnél használt szódabikarbóna, mely a sütőpor alkotórésze. Köztudott, hogy megszünteti a gyomorégést, azonban ennél sokkal izgalmasabb dolgokra képes.

Nagyon felcsigázott, mikor először olvastam interneten, hogy akár 47 féle módon is felhasználható szépségápoláshoz, mosáshoz és takarításhoz: az eddig alkalmazott krémjeinket, takarító és tisztítószereinket hatékonyabbá teszi, belőlük kevesebb is elég, vagy akár teljesen felválthatók.

Az alábbi linken elolvashatjátok ezt a 47 féle módot: fenymag.hu

Ráadásképpen bioboltokban 0,5-2 kg kiszerelésben, 250-600 forintért lehet hozzájutni. Tudok ajánlani egy helyet Pesten: a Baross utcában, a Harminckettesek terétől 2 percre van egy biobolt, ahol 500 forintért lehet egy 2 kg-s kiszerelésű csomagot kapni. Van hasonló bolt, amit ajánlani tudtok?

Találtam pár oldalt, amelyek nincsenek éppen elragadtatva a szódabikarbónától: valamilyen hatását megkérdőjelezik. Az egyik ilyen a gyomorégésre való hatása: femina.hu

Mindig figyeljetek oda arra, hogy belsőleg alkalmazva olyan szódabikarbónát vegyetek be, melyre rá van írva, hogy étkezési szódabikarbóna!

Saját tapasztalatként mondhatom, hogy gyomorégésre is hatásos tud lenni. A felszabaduló szén-dioxid nálam nem puffadást okoz, hanem kis idő elteltével a rövidebb útvonalon távozik. Sőt előfordult, hogy puffadás esetén, pl. malátás, szén-dioxidos ital fogyasztása után egy kis kanálnyi szódabikarbóna vízzel való lehörpintése, jelentős mértékben csökkentette a puffadást.

Azt mondom, hogy alkalmanként a természetes szódabikarbónát fogyasztani jobb, mint gyógyszert bevenni.

Emellett élettani szempontból elképzelhető, hogy nem a legjobb szer, ehhez sajnos nincs szaktudásom, de a takarításban nagyszerű segítség.

A sokféle felhasználás közül megosztom Veletek azokat, amelyeket én személy szerint kipróbáltam, és beváltak.

Nézzük sorban:

Testápolás

Természetes dezodor: De még mennyire!

Egyszerűen szuperjó dezodoráló hatása van, ezt a módszert bátran tudom ajánlani, hogy próbáljátok ki!

Tökéletesen eltűnteti a kellemetlen testszagokat. Ugye ismerős ez a szlogen?

Azt hozzá kell tennem, hogy marad testszagod, de nem az a kellemetlen fajta, hanem az, ami a tiéd és az egyáltalán nem kellemetlen.

Tárolására van egy régi krémes dobozom. Reggel megfogok egy csipetnyit belőle és bekenem a hónaljamat. Tökéletesen szagtalanít, egész nap. Ha meleged van, izzadni fogsz, attól nem véd meg, de az nem is baj, az természetes. Baj is lenne, ha nem izzadnál.

Ezután ha akarsz, magadra fújhatsz egy kevés parfümöt. Én nem szoktam.

Ráadásul azt tapasztaltam, hogy nagyon sok ruhámnál nem hagy fehér foltot maga után. Volt egy fényes műszálas, aminél sajnos hagyott, de a mosásnál nagyon szépen kijött.

Segítség a hajnak: Nagyon jól tisztít hajsamponhoz adva.

A hajam zsírosodik, és a szódabikarbónás samponnal könnyebben kezelhető és selymesebb tapintású. Ejj, mintha már megint reklámszöveget idéznék, de ez bizonyosság, mert a saját hajamon tapasztaltam. Hajmosáskor a samponhoz keverek egy keveset, amitől habzani kezd a sampon, és azt eloszlatva mosom meg vele a hajam. DE olvastam, hogy nem mindenkinek vált be a hajmosás. Például akik festik a hajukat, azoknak kiveszi a színét, továbbá hosszú távú alkalmazása hajhullást okoz, illetve a töredezett hajvégeknek nem tesz jót. Az alábbi oldalon írnak ezekről: http://bankanita.blogspot.hu/2012/03/hajmosas-szodabikarbonaval.html

Eddig én még nem tapasztaltam ilyen hatásokat, pedig 2-3 hónapja használom.

Takarítás

Nagyon örülök annak, hogy felfedeztem a szódabikarbónát. Jóval könnyebb vele takarítani zsíros edényeket, felületeket. Egyszerűen szeretek vele dolgozni, és élvezem nézni, ahogy az egyszerű szódabikarbóna elvégzi a zsíroldók munkáját. Olcsóbb és persze környezetkímélőbb is. Vettem egy sószórót, hogy azzal könnyebben tudjam a szivacsra szórni.

Súrolószer készítése

Első élményem az volt, hogy foltmentesen letisztítottam egy házibuli utáni rúzsnyomot a fehér falról. Fantasztikus volt látni, ahogy szépen, maszatolás nélkül leszedi. Annyit tettem, hogy egy benedvesített szivacsra szórtam keveset a fehér porból és ezzel dörzsöltem a foltot.

További élményem, hogy az ételek főzése közben a csempére és a tűzhelyre hajtható fehér fedélre odafröccsent kis sárga zsírfoltokat kevés súrolás után eltávolította. Ezeket a kis sárga fröccsenéseket nagyon nehezen tudtam eltávolítani mosószerrel, anélkül hogy leszakadt volna a kezem.

Mikrohullámú sütő megtisztítása

A mikroból szintén könnyebben eltávolítottam a kis sárga olajfoltokat, amiket korábban a mosószerrel próbáltam. Először átdörzsöltem a mikro belsejét, majd egy kis tálba tettem ecetet, és bekapcsoltam a mikrot. Így hatékonyabban leszedte a foltokat.

Kézi edény és evőeszköz mosó

A serpenyőm szélét és a fémedényeim alját át szoktam dörzsölni bikarbónás szivaccsal. Tény, hogy kell hozzá izomerő, de azonnal látszik az eredmény.

A lakótársamnak is elmeséltem, mi mindenre jó a szódabikarbóna. Kapva kapott az alkalmon és ő meg a mosogató zsírtalanításánál használta sikerrel. A fém mosogatót megtöltötte vízzel és beleszórt 5-10 dkg szódabikarbónát, az estét így töltötte, és reggelre súrolás, dörzsölés nélkül úgy ragyogott, mint az új.

Ruha fehérítése

Kipróbáltam a ruháimon a fehérítő hatását. A fehér melltartóm pántja kicsit megszürkült, és kíváncsi voltam, vajh mit kezd vele. Benedvesítettem, beszórtam a porral, és beledörzsöltem, állni hagytam fél-egy órát, majd a többi ruhával kimostam. Észrevehetően világosabb lett.

Ebben a bejegyzésben azért tüntettem fel a negatív véleményeket is, hogy érzékeltessem a szódabikarbóna sem egy minden helyzetben bevethető általános recept, csak majdnem… Mindenki felfedezheti, mely felhasználási területek jönnek be neki.

Ha van kedvetek, megoszthatjátok velem tapasztalaitokat. Érdekel, kinek milyen területen vált be vagy éppen nem.

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldfu.blog.hu/api/trackback/id/tr35316553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Elvirka 2013.05.26. 19:18:53

Én a szódabikarbónában jobban bízom, mint az "ipari vegykonyhákban" kikevert, elég gyenge tisztító "csodaszerekben". Tény, hogy a színűket könnyen eresztő anyagoknál óvatosan kell alkalmazni, és ehhez hasonlóan a hajfestéknél is lehet probléma. De tisztításban verhetetlen, hogy a reklámszövegeknél maradjunk.
süti beállítások módosítása